Animacja modelu 3d
Wrak F53.25 jest pozostałością części dennej statku żaglowego, zachowaną w postaci dębowej stępki o dł. 8 m, sosnowych i dębowych denników, sosnowych klepek poszycia o gr. 9 cm, klepek szalunku wewnętrznego o gr. 9 cm oraz uszkodzonej, masywnej, wieloelementowej nadstępki o długości ponad 8 m z charakterystycznym gniazdem masztu w postaci dwóch prostokątnych otworów połączonych ze sobą. Elementy konstrukcji wraka łączone są za pomocą kołków drewnianych oraz sporadycznie żelaznych trzpieni. Nie zachowały się rufa ani dziób jednostki.
Wrak został odkryty w maju 2006 roku przez pracowników PRCiP z pogłębiarki „Małż”, pracującej przy pogłębianiu wejścia do portu gdańskiego.
W lipcu 2006 wrak został przeniesiony, za pomocą dźwigu pływającego DP15, na nowe, bezpieczne miejsce w rejonie wraka W-6 „Solen” na wysokości klifu w Gdyni Orłowie.
Podwodne badania inwentaryzacyjne wraka przeprowadzono w roku 2016.
Jednostkę, której pozostałością jest wrak F53.25, zbudowano w XIX wieku.
Zdjęcia z badań
Strona "Wirtualny Skansen Wraków Zatoki Gdańskiej" (www.wsw.nmm.pl) powstała w ramach projektu naukowo-badawczego "Wirtualny Skansen Wraków Zatoki Gdańskiej. Ewidencja i inwentaryzacja podwodnego dziedzictwa archeologicznego" współfinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.